پنج شنبه ٢٠ مرداد ١٤٠١ - 
1 2
 
منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 317
 بازدید امروز : 919
 کل بازدید : 1429437
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2
 زمان بازدید : 3.01
صفحه اصلي > تیم مدیریتی بیمارستان > حراست  

حراست در معنای لغوی به معنای حراست و پاسداری است و از لحاظ عرفی نیز حراست به بخشی و نهادی گفته می شود که در مرکز یک سازمان و تشکیلات قرار گرفته و سنگین ترین و خطرناک ترین وظایف آن سازمان یعنی حفظ و مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن سازمان را به بر عهده دارد

از آنجایی که هر اداره و سازمانی برای رسیدن به اهداف خود نیاز به سلامت درونی و بیرونی دارند و از طرف دیگر همواره سلامت ادارات و سازمان ها در معرض آلودگی ها و تهدیدهای درونی و نفوذی قرار دارد لذا هر سازمان و اداره ای برای حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی ها و تهدیدها نیاز به سیستمی دارد که هم از نفوذ تهدیدها و آفت ها به تشکیلات جلوگیری کند و هم با شناخت آلودگی ها و آفت ها درونی بتواند سلامت به موقع سازمان را تضمین کند. این مساله سبب نیاز سازمان ها و ادارات به سیستم حراست شد.

وظایف حراست چیست؟

به طور کلی وظایف حراست یک سازمان و تشکیلات شامل موارد زیر می باشد:

  • اولین و مهم ترین وظیفه هر سیستم حراستی حفظ سلامت جامعه اداری است لذا این دستگاه پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه اداری محسوب می شود.
  • از دیگر وظایف مهم این دستگاه کمک و همیاری به مدیر برای رسیدن به اهداف است.
  • حراست باید از وقوع انواع تخلف ها و بروز انواع فساد در سیستم اداری جلوگیری کند.
  • از آنجایی که مدیر نقش و جایگاه حاکمیتی در سیستم و تشکیلات سازمان دارد لذا باید سلامت او را حفظ کند.
  • تعیین صلاحیت پرسنل در پست های مدیریتی نیز از وظایف این دستگاه می باشد که این کار بر اساس دستورالعمل های مربوطه انجام می شود.
  • حفاظت از اطلاعات، اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده، پرسنل و امکان تحت پوشش سازمان از دیگر مهم ترین وظایف این دستگاه است تا بتواند از بروز هر گونه تهدید و خطرهای احتمالی جلوگیری کند.
  • کسب اطلاعات و اخبار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و .. سازمان و انعکاس دادن به موقع آن به مسئولین مرتبط
  • تخلفات صنفی، عمومی، فنی ، اداری و مالی و .. را کشف و پیگیری کند و گزارش آن ها را به مدیران تشکیلات ارائه دهد.
  • ارائه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی لازم به سطوح مدیریتی
  • تاسیسات و اماکن دستگاه را کنترل و طبقه بندی کند
  • عوامل و عناصر نارضایتی در سازمان و تشکیلات را شناسایی کند و تحرکات ضد امنیتی را پیش بینی و پیشگیری کند.
  • بر اساس ابلاغیه ای که از حراست مرکزی می گیرد مشاغل حساس سازمان را تعیین کند.
  • از دیگر وظایف این دستگاه این است که رفت و آمد کارکنان و افراد را در اماکن مختلف و ادارات و سازمان ها نظارت کنند.
  • رفت و آمد کارکنان در مکان های عمومی سازمان و ادارات را نظارت و کنترل کند.
  • بررسی صلاحیت پرسنلی که می خواهند به خارج از کشور اعزام شوند.
  • نظارت و بازرسی بر نحوه اجرای مناقصه ها و مزایده ها
  • کنترل و نظارت بر حضور و اشتغال اتباع خارجی در سازمان و تشکیلات اداری
  • برای کارکنان و مدیران پرونده حفاظتی تشکیل دهد.
  • برای پرسنل و کارکنان کارت شناسایی و برای مراجعه کنندگان به سازمان مجوز صادر کند.
  • به استعلامات سایر ارگان های ذیصلاح بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده پاسخ دهد.
  • عناصر و اشخاص متعهد به سازمان را شناسایی کند و برای بقای او در سازمان و گرفتن مشاغل حساس تلاش کند.
  • بر نحوه اجرای قوانین و مقررات نظارت دارد.
  • و

راههای ارتباط با حراست بیمارستان:

شماره تماس مستقیم : 02136228010

شماره تلفن گویا: 0213863   داخلی 114

شماره همراه سازمانی: 09053585380

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : شهرستان ورامین- میدان رازیبلوار امام رضا – بیمارستان شهید دکتر محمد مفتح
تلفن : 14-36223011 - 021
پست الکترونیک : mofateh@sbmu.ac.ir
 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.